USS Phoenix
Logo
 Sovereign

Informacje o projekcie Sovereign

Projekt przedłożono w 2357 roku.

Projekty tej klasy okrętów wyprzedzały projekty statków klasy Galaxy jedynie dziesięć lat, ale technologicznie były ogromnym krokiem naprzód. Okręty te są szybsze i zwrotniejsze niż wszystkie inne tych samych rozmiarów, a ponadto ich zmodyfikowane silniki warp nie powodują takich szkód w strukturze czasoprzestrzeni jak silniki okrętów innych klas.

Statki tej klasy są jak na razie ukoronowaniem wysiłków inżynierów i projektantów Gwiezdnej Floty.


Schemat mostka

1 - Fotele oficerów dowodzących
2 - Stanowisko sternika
3 - Stanowisko operacyjne
4 - Główny ekran
5 - Konsola inżynieryjna
6 - Konsola taktyczna
7 - Konsole naukowa
8 - Konsole misji
9 - Schemat statku
10 - Turbowindy
11 - Sala konferencyjna
12 - Replikatory
13 - Gabinet kapitana



Sekcja "pokłady"
Na pokładach statków klasy Sovereign, podobnie jak w większości innych klas pokłady numerowane były od góry, w dół statku Na najwyższym pokładzie pierwszym mieścił się główny mostek, salon obserwacyjny, pokój kapitana i śluza z dołączoną kabiną. Od nieco niżej położonego pokładu drugiego ulokowane są kwatery załogi. Jest tu także stołówka oficerska.
Na kolejnych pokładach - 3 do 9 znajdują się pozostałe kwatery załogi, dwa dodatkowe salony obserwacyjne, laboratoria badawcze, główny hangar, przewody optycznej sieci transportu danych i główny rdzeń komputera.
Na pokładach 10 do 14 znajduje się główna część kadłuba oraz ładownie na pokładach 10 do 11. Na pokładzie 11 znajdują się także systemy fazerowe i kontrola deflektora. Sensory i drugi deflektor nawigacyjny można znaleźć na pokładzie 12.
Pokład 13 został prawie cały zajęty przez zbiorniki deuteru. Pokład ten oddzielił sekcje mieszkalne od technicznych.

Główna maszynownia i połączone z nią systemy, centralna komora reakcyjna materii/antymaterii, pomocnicze laboratoria i rdzeń komputera maszynowni zostały umieszczone na pokładach 14 do 18 Pokład 14 został w większości zajęty przez systemy maszynowni. Pokłady 15 do 18 zawierały główny deflektor nawigacyjny. Ze względu na typ klasy Sovereign (badawczo-bitewna) na statkach znajdował się także pomocniczy mostek, zwany także mostkiem bitewnym.
Jacht kapitański znajdował się na pokładzie 16.

Klasa Sovereign miała kilka ulepszeń broni w stosunku do poprzednich klas, wliczając ulepszenie torped kwantowych, fotonowych oraz fazerów w bateriach i punktowych. Statki tej klasy miały pierwotnie wbudowane dwanaście baterii fazerów w kluczowych miejscach na kadłubie statku. Siedem z nich było zlokalizowanych na grzbiecie statku. Jedna z grzbietowych znajdowała się w około spodka nadając mu owalny kształt. Sześć mniejszy tablic pokrywało tylną część spodka nad głównym hangarem. Cztery zlokalizowane były na brzusznej części okrętu przebiegając po niej w półkolu zarówno na sterburcie jak i na brzusznych stronach burt spodka.
Jedna bateria znajdowała się na brzusznej części kadłuba maszynowni.
W trakcie remontów montowane były cztery baterie na słupach gondol warp.

W pierwotnej konfiguracji, klasa Sovereign miał zamontowane pięć wyrzutni torped. Głowna wyrzutnia była zlokalizowana na brzusznej części spodka na wieżyczce i była uzupełniane przez dwie podwójne wyrzutnie. W remoncie było dodawanych dodatkowe 5 "rur". Trzy na grzbietowej części spodka oraz dwie na kadłubie dodatkowym (secondary hull).


Historia projektu

2357Projekt okrętów klasy Sovereign zostaje przedstawiony i zaaprobowany przez Gwiezdną Flotę.
2359Rozpoczęcie produkcji USS Sovereign i USS Honorious w stoczni Antaries.
2360Kadłuby obu okrętów na ukończeniu. Na USS Sovereign zostają zamontowane systemy komputerowe.
2363Gwiezdna Flota wydaje polecenie zbudowania trzech kolejnych okrętów tej klasy. Stocznia Antaries rozpoczyna ich budowę.
2366Budowa USS Sovereign i USS Honorious na ukończeniu. Montaż rdzeni napędu warp.
2367W związku z negatywnym oddziaływaniem napędów warp, zostają one poddane modyfikacjom.
2368Na obu okrętach zostają zamantowane biologiczne komponenty komputerowe, podobne do tych używanych na okrętach klasy Intrepid. Następuje 40% wzrost sprawności systemów na obu okrętach.
2368USS Sovereign zostaje wystrzelony i zaczyna przechodzić testy. Na USS Honorious wybucha pożar, który powoduje wydłużenie budowy.
2370USS Sovereign zostaje uroczyście oddany do służby.
2372Zniszczenie Enterprise-D powoduje, że następuje zmiana nazwy USS Honorious na USS Enterprise-E. Enterprise-E zostaje uroczyście oddany do użytku.


Dane techniczne

Przynależność:Zjednoczona Federacja Planet
Typ okrętu:badawczy
Rozpoczęcie projektu:2357
Oddanie do użytku pierwszego statku:2370
Maksymalna ilość załogi:3900
Oficerowie:200
Reszta załogi:400
Cywile/Rodziny:300
Liczba pokładów:25
Wysokość:120 m
Szerokość:270 m
Długość:700 m
Silniki warp:MARA
Silniki impulsowe:standardowe
Maksymalna ciągła prędkość warp:?
Maksymalna chwilowa prędkość warp:?
Uzbrojenie:?
System komputerowy:LCARS
Przypuszczalny czas wykorzystania:120 lat
Maksymalny czas bez zaopatrzenia:15 lat
Czas pomiędzy przeglądami:20 lat


Okręty tej klasy

NazwaRejestrWystępowanieKomentarz
USS EnterpriseNCC-1701-EFC, INS, NEMw służbie
USS KithomerNCC-74999?w budowie (Utopia Planitia)
USS LondonNCC-75088?w budowie (Utopia Planitia)
USS SovereignNCC-74222?w służbie
USS TrojanNCC-74656?w służbie
USS ValhallaNCC-74657?w służbie
USS ?NCC-75100?w budowie (Utopia Planitia)
USS ?NCC-75021?w budowie (stacja MacKinley)


Zdjęcia okrętów
USS Enterprise-E
1280x960, 116 KB
USS Enterprise-E
1024x768, 37 KB
USS Enterprise-E
1024x768, 140 KB
USS Enterprise-E
610x465, 25 KB
USS Enterprise-E
720x480, 52 KB
 
więcej zdjęć okrętów klasy Sovereign


Schematy
USS Enterprise-E, widok z boku
2343x298, 128 KB
Schemat USS Enterprise-E
800x600, 64 KB
Schemat USS Enterprise-E
1024x768, 120 KB
Schemat USS Enterprise-E
1024x768, 120 KB
Schemat USS Enterprise-E
500x169, 136 KB
Schemat USS Enterprise-E
500x73, 47 KB
Schemat USS Enterprise-E
600x429, 68 KB
Schemat przeróbki klasy Sovereign
592x359, 122 KB
Schemat USS Enterprise-E
596x222, 34 KB


Większość informacji o statkach pochodzi z okrętu USS MacArthur
dzięki uprzejmości Piotra Milewskiego i Jana Strzeleckiego.
W zbieraniu, przygotowaniu i uzupełnianiu informacji mieli swój udział również:
Marcin Wichary, Michael Graham, MadYellow, Stilleto, Tuvok,
Mateusz Cieślak, Przemysław Dudek, Apoc i Gul Dukat.
Część obrazków pochodzi ze stron Star Trek in Sound and Vision oraz Wolfpak 359.



© Copyright 2001-2009 by USS Phoenix Team.   Dołącz sidebar Mozilli.   Konfiguruj wygląd.
Część materiałów na tej stronie pochodzi z oryginalnego serwisu USS Solaris za wiedzą i zgodą autorów.
Star Trek, Star Trek The Next Generation, Deep Space Nine, Voyager oraz Enterprise to zastrzeżone znaki towarowe Paramount Pictures.

Pobierz Firefoksa!